Hier vind je technische gegevens zoals info over de motoren, bougies, kleppen, banden, afmetingen,
schakeldiagram etc van de 304 vinden. Bekijk rustig wat er tot nu toe is en
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. wat
ik er nog aan toe zou kunnen voegen.

OVERZICHT VAN MOTOREN:

TYPE

XL

XL5

XL3S

XL5S

XL4D

XIDL

BORING

76

78

76

78

78

80

SLAG

 71

67.5

71

675

71

71

INHOUD

 1288

1290

1288

1290

1357

1548

COMPRESSIE

 8.8

8.8

8.8

8.8

23.3

22.5

 BRANDSTOFTOEVOER

carburateur

dub. carburateur

dub. carburateur

carburateur

diesel injectie

diesel injectie

 VERMOGEN PK / KW

65 / 48

65 / 48

75 / 55

75 / 55

45 / 33

47 / 34.5

BIJ  TOUREN/MIN

6.000

6.000 

6.000 

6.000 

5.000

4.600

MAX.  KOPPEL Nm

94,2

94,2

101

101

77

85

MOTORBLOK

allen voorzien van aluminium motorblok met verwisselbare cilinderbussen van het natte type

 LAGERS NOKKENAS

 5

5

5

5

5

5

 INHOUD OLIE l

4

4

4

4

5

5

 INHOUD KOELWATER l

5,8

5,8

5,8 *

5,8 *

6,5

8,0

 VERBRUIK OLIE/100KM l

0,05

0,05

0,05

0,05

0,1

0,1

 

 

 

* = 6,7 bij gebruik van expansievat

 

KLEPPEN

Afstellen van de kleppen dient bij koude motor (min 6 uur niet gelopen) te geschieden.
Ga als volgt te werk:

GEHEEL GEOPENDE UITLAATKLEP VAN

AFSTELLEN

CILINDER 1

INLAATKLEP CILINDER 3 EN UITLAATKLEP CILINDER 4

CILINDER 3

INLAATKLEP CILINDER 4 EN UITLAATKLEP CILINDER 2

CILINDER 4

INLAATKLEP CILINDER 2 EN UITLAATKLEP CILINDER 1

CILINDER 2

INLAATKLEP CILINDER 1 EN UITLAATKLEP CILINDER 3


 De correcte klepspelingen zijn als volgt: 0,10MM voor de INLAAT en 0,25MM voor de UITLAAT

 

BANDEN EN UITLIJNEN

 Banden Standaardmaat

 145 x 355 ZX

 145 x 355 ZX

 145 x 355 ZX

 145 x 355 ZX

 145 SR 13

 Druk - Voor

 bar

 1,7

 1,7

 1,7

 1,7

 1,5

 Druk - Achter

 bar

 2      2,1(SW)

 2      2,1(SW)

 2      2,1(SW)

 2      2,1(SW)

 2

 Wieluitlijning - Voor

 o=onbelast

 o

 o

 o

 o

 o

 Toesporing

 mm

 2 ± 1

 2 ± 1

 2 ± 1

 2 ± 1

 2 ± 1

 Toesporing

 Graden

 -

 -

-

-

 0°15'

 Vlucht

 Graden

 0°30' ± 45'

 0°30' ± 45'

 0°30' ± 45'

 0°30' ± 45'

 0°30' ± 45'

 Fusee (as-) kanteling

 Graden

 0°30' ± 30'

 0°30' ± 30'

 0°30' ± 30'

 0°30' ± 30'

 0°30' ± 30'

 Fuseepenhoek

 Graden

 0°30' ± 30' 

 0°30' ± 30' 

 0°30' ± 30' 

 0°30' ± 30' 

 0°30' ± 30' 

 

 

AANHAALKOPPELS

 Model

 304

 304S

 304GL

 304SLS

 304 (1127)

 Bouwjaar

1972-76

1972-76

1976 -

1976 -

1976 -

 Motor

 Type

 XL3

 XL3S

 XL5

ZL5S

 XK5

 Cilinderkop  1e stadium

 Nm (kgm)

 40 (4)

 40 (4)

 40 (4)

 40 (4)

 40 (4)

 Cilinderkop  2e stadium 

 Nm (kgm)

 55 (5,5)

 55 (5,5)

 55 (5,5)

 55 (5,5)

 55 (5,5)

 Hoodflagers

 Nm (kgm)

 53 (5,3)

 53 (5,3)

 53 (5,3)

 53 (5,3)

 50-55

 Drijfstanglagers

 Nm (kgm)

 40 (4)

 40 (4)

 40 (4)

 40 (4)

 35-40

 Vliegwiel

 Nm (kgm)

 65 (6,5)

 65 (6,5)

 65 (6,5)

 65 (6,5)

 65 (6,5)

 Bougies / Gloeistekkers

 Nm (kgm)

 -

 18

 Wielen

 Nm (kgm)

 60 (6)

 60 (6)

 60 (6)

 60 (6)

 60 (6) 

 

 

BOUGIES

 Model

 304

 304S

 304GL

 304SLS

 304 (1127)

 Bouwjaar

 1972-76

 1972-76

 1976 -

 1976 -

 1976 -

Motor Type

 XL3

 XL3S

 XL5

 ZL5S

 XK5

 Bougies

 Merk

Champion

Champion

Champion

Champion

Champion

Type

 N7Y

 N6Y

 BN9Y

 BN9Y

 BN9Y

 

 

 

UITLAAT (met dank aan Stefan Spijkers)>

 Naar ik heb van andere Peugeot bezitters gehoord, zijn sommige delen nog steed te koop. Klik voor een vergroting op het plaatje, maar wees geduldig want het platje is ruim 122kb groot. Het opend daarom ook in nieuw browser-venster

mini uitlaat

 

 

 

ELECTRISCH SCHAKELDIAGRAM VOOR DE 204/304 MODELLEN VAN 1973 TOT 1975

Klik voor een vergroting op het plaatje, maar wees geduldig want het platje is bijna 160kb groot. Het opend daarom ook in nieuw browser-venster

mini schema1

 

Zoeken