TechData
Hier vind je technische gegevens zoals info over de motoren, bougies, kleppen, banden, afmetingen,
schakeldiagram etc van de 304 vinden. Bekijk rustig wat er tot nu toe is en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. wat
ik er nog aan toe zou kunnen voegen.
TYPE |
XL |
XL5 |
XL3S |
XL5S |
XL4D |
XIDL |
BORING |
76 |
78 |
76 |
78 |
78 |
80 |
SLAG |
71 |
67.5 |
71 |
675 |
71 |
71 |
INHOUD |
1288 |
1290 |
1288 |
1290 |
1357 |
1548 |
COMPRESSIE |
8.8 |
8.8 |
8.8 |
8.8 |
23.3 |
22.5 |
BRANDSTOFTOEVOER |
carburateur |
dub. carburateur |
dub. carburateur |
carburateur |
diesel injectie |
diesel injectie |
VERMOGEN PK / KW |
65 / 48 |
65 / 48 |
75 / 55 |
75 / 55 |
45 / 33 |
47 / 34.5 |
BIJ TOUREN/MIN |
6.000 |
6.000 |
6.000 |
6.000 |
5.000 |
4.600 |
MAX. KOPPEL Nm |
94,2 |
94,2 |
101 |
101 |
77 |
85 |
MOTORBLOK |
allen voorzien van aluminium motorblok met verwisselbare cilinderbussen van het natte type |
|||||
LAGERS NOKKENAS |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
INHOUD OLIE l |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
INHOUD KOELWATER l |
5,8 |
5,8 |
5,8 * |
5,8 * |
6,5 |
8,0 |
VERBRUIK OLIE/100KM l |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,1 |
0,1 |
|
|
|
* = 6,7 bij gebruik van expansievat |
|
|
KLEPPEN
Afstellen van de kleppen dient bij koude motor (min 6 uur niet gelopen) te geschieden.
Ga als volgt te werk:
GEHEEL GEOPENDE UITLAATKLEP VAN |
AFSTELLEN |
CILINDER 1 |
INLAATKLEP CILINDER 3 EN UITLAATKLEP CILINDER 4 |
CILINDER 3 |
INLAATKLEP CILINDER 4 EN UITLAATKLEP CILINDER 2 |
CILINDER 4 |
INLAATKLEP CILINDER 2 EN UITLAATKLEP CILINDER 1 |
CILINDER 2 |
INLAATKLEP CILINDER 1 EN UITLAATKLEP CILINDER 3 |
De correcte klepspelingen zijn als volgt: 0,10MM voor de INLAAT en 0,25MM voor de UITLAAT
BANDEN EN UITLIJNEN
Banden Standaardmaat |
145 x 355 ZX |
145 x 355 ZX |
145 x 355 ZX |
145 x 355 ZX |
145 SR 13 |
|
Druk - Voor |
bar |
1,7 |
1,7 |
1,7 |
1,7 |
1,5 |
Druk - Achter |
bar |
2 2,1(SW) |
2 2,1(SW) |
2 2,1(SW) |
2 2,1(SW) |
2 |
Wieluitlijning - Voor |
o=onbelast |
o |
o |
o |
o |
o |
Toesporing |
mm |
2 ± 1 |
2 ± 1 |
2 ± 1 |
2 ± 1 |
2 ± 1 |
Toesporing |
Graden |
- |
- |
- |
- |
0°15' |
Vlucht |
Graden |
0°30' ± 45' |
0°30' ± 45' |
0°30' ± 45' |
0°30' ± 45' |
0°30' ± 45' |
Fusee (as-) kanteling |
Graden |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
Fuseepenhoek |
Graden |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
0°30' ± 30' |
AANHAALKOPPELS
Model |
304 |
304S |
304GL |
304SLS |
304 (1127) |
|
Bouwjaar |
1972-76 |
1972-76 |
1976 - |
1976 - |
1976 - |
|
Motor |
Type |
XL3 |
XL3S |
XL5 |
ZL5S |
XK5 |
Cilinderkop 1e stadium |
Nm (kgm) |
40 (4) |
40 (4) |
40 (4) |
40 (4) |
40 (4) |
Cilinderkop 2e stadium |
Nm (kgm) |
55 (5,5) |
55 (5,5) |
55 (5,5) |
55 (5,5) |
55 (5,5) |
Hoodflagers |
Nm (kgm) |
53 (5,3) |
53 (5,3) |
53 (5,3) |
53 (5,3) |
50-55 |
Drijfstanglagers |
Nm (kgm) |
40 (4) |
40 (4) |
40 (4) |
40 (4) |
35-40 |
Vliegwiel |
Nm (kgm) |
65 (6,5) |
65 (6,5) |
65 (6,5) |
65 (6,5) |
65 (6,5) |
Bougies / Gloeistekkers |
Nm (kgm) |
- |
|
|
|
18 |
Wielen |
Nm (kgm) |
60 (6) |
60 (6) |
60 (6) |
60 (6) |
60 (6) |
BOUGIES
Model |
304 |
304S |
304GL |
304SLS |
304 (1127) |
|
Bouwjaar |
1972-76 |
1972-76 |
1976 - |
1976 - |
1976 - |
|
Motor Type |
XL3 |
XL3S |
XL5 |
ZL5S |
XK5 |
|
Bougies |
Merk |
Champion |
Champion |
Champion |
Champion |
Champion |
Type |
N7Y |
N6Y |
BN9Y |
BN9Y |
BN9Y |
UITLAAT (met dank aan Stefan Spijkers)>
Naar ik heb van andere Peugeot bezitters gehoord, zijn sommige delen nog steed te koop. Klik voor een vergroting op het plaatje, maar wees geduldig want het platje is ruim 122kb groot. Het opend daarom ook in nieuw browser-venster
ELECTRISCH SCHAKELDIAGRAM VOOR DE 204/304 MODELLEN VAN 1973 TOT 1975
Klik voor een vergroting op het plaatje, maar wees geduldig want het platje is bijna 160kb groot. Het opend daarom ook in nieuw browser-venster